Jaunas riepas manam auto

automašīnas riepas

Arī manam auto nu pienācis laiks, kad esošās vasaras riepas ripo pēdējos kilometrus – pēdējais laiks mainīt. Gan tuvojoties ziemas sezonai, tās tiks nomainītas pret ziemas riepām, tomēr pavasarī nāksies meklēt jaunas vasaras riepas. Kā pareizi izvēlēties? Es nedomāju par parametriem – platuma, profila vai diametra. Tos zinu un pēdējā laikā izmantoju tikai ražotāja ieteiktos parametrus pie riepu iegādes. Drīzāk – kā iegādāties labas, kvalitatīvas un ilgāku laiku kalpojošas riepas. Var jau atbildēt – pēc dārgākas, zināma ražotāja un būs arī kvalitāte. Tomēr pieredze rāda, ka kvalitatīvas ir ne tikai pašu zināmāko un populārāko riepu ražotāju piedāvājums – iespējams atrast gana kvalitatīvas riepas arī no mazāk zināmiem ražotājiem, turklāt cenā – nedaudz draudzīgākas.

Gan nesaku, ka par visām varītēm vajadzētu censties ieekonomēt uz riepu iegādi – tas tomēr ir viens no drošības garantiem. Pareizas un kvalitatīvas, labas riepas, nodrošinās krietni vien stabilāku un drošāku braukšanu. Bet arī pašas dārgākās var nepirkt (ja nu vienīgi rocība atļauj), drīzāk pameklēt sev piemērotāko variantu – cenā izdevīgas, kvalitātē labas.

Mazliet tomēr pieminēšu parametrus – ja nu kādam interesē. Pērkot riepas, jāzina disku diametrs, kas tiek apzīmēts ar burtu R. Tālāk ņemam vērā riepas platumu – jo platāka būs riepa izmēros, jo stabilāk auto stāvēs uz ceļa. Pastāv arī riepas ātruma indeksi, ko apzīmē ar alfabēta burtiem – jo tālāk no sākuma ir burts, ar kādu apzīmēts ātruma indekss, jo lielākam ātrumam paredzēta riepa. Piemēram, ātruma indekss G, piemērots 90 kilometriem stundā, kamēr ātruma indekss T – 190 kilometriem stundā.

Varam meklēt riepas, kam piemēroti speciāli V virzienveida protektori. Tās pasargās no akvaplanēšanas riska slapjā un lietainā laikā, kā arī gadījumos, ja sanāk iebraukt kādā lielākā peļķē. Akvaplanēšana vispār nav nekas patīkams – nesen sanāca izbaudīt šo sajūtu – atgūt kontroli pār auto ir gana sarežģīti. Tālāk – varam izvēlēties riepas patiesībā tikai pēc vizuālā – protektora raksta, kāds patīk labāk un būs piemērotākais braukšanas paradumiem. Ja tiek braukts pa pilsētu un lielākoties asfaltētiem ceļiem – varam skatīties uz riepām ar smalkāku protektoru rakstu. Bet tad, ja pārvietojamies arī pa lauku ceļiem un ceļiem bez asfalta seguma – skatāmies uz riepām ar rupjāku protektora rakstu. Ziemas riepas varam skatīt ar radzēm (drošāka braukšana pa apledojušiem ceļiem), vai arī neradžotās riepas, kas būs labākas dziļā sniegā. Tas gan drīzāk ir gaumes un braukšanas paradumu jautājums.

Leave your comment