Lai vasarā varētu ripot

pilsētas velosipēdiVelosipēds ir lielisks pārvietošanās līdzeklis, jo īpaši vasarā, kad kājām iet negribas, bet ar auto braukt nelielos attālumus arī nav vēlmes veikt. Un tad nu talkā nāk velosipēds – ātrs, jautrs, sportisks, elegants, ikdienai, atpūtai, brīvdienām – katram pēc modeļa un izvēles. Dažādiem mērķiem ir paredzēti dažādi velosipēdi.

Un tad nu sākas lielā izvēle – no kā, kam katrs piemērots, kas būs piemērotākais man un tā tālāk. Lūk, neliels iedalījums velosipēdu “tipos”!

Šosejas velosipēdi paredzēti labam ceļa segumam, raksturīga stūre, šauras riepas, zema, aerodinamiska sēdpozīcija, viegls. Tādas velosipēds paredzēts ātrumam un labas kvalitātes ceļiem. Šādus velosipēdus visbiežāk arī izmanto sacensību braucieniem, toties šāds modelis galīgi nebūs piemērots pludmalei vai lauku ceļiem.

Pilsētas velosipēdi ir elegantie – paredzēti tieši pilsētai (respektīvi – asfaltam). Vidēji platas riepas, ērta sēdēšanas pozīcija, toties pasmags. Ar ātrumu daudzumu neizceļas, toties pasargās braucēju no dubļiem un nosmērēšanās, jo aprīkots ar dubļu sargiem un ķēdes sargiem. Protams, arī standarta bagāžnieks, kur pārvadāt savu rokassomiņu vai portfeli. Īstiem pilsētas cienītājiem – kā dāmām, tā kungiem nebūs kauns un nepatīkamie pārvietoties ar elegantu pilsētas velosipēdu. Vairumam Latvijas velobraucēju šis ir vispiemērotākais variants.

Tūrisma velosipēdi ir nedaudz kaut kas starp šosejas, pilsētas un kalnu velosipēdu. Salīdzinoši ērta sēdekļa pozīcija, vidēja platuma riepas, stūre var būt kā šosejas velo, var būt kā kalnu velo. Bieži komplektē ar dubļu sargiem un bagāžnieku. Paredzēts gariem pārbraucieniem.

Fiksīši (Fiksed Gear) – šosejas stila velosipēds ar vienu ātrumu un bez brīvrumbas. Nav iespējama ripošana. negriežot pedāļus. Paredzēts pilsētas videi un stilam. Labi izskatās, bet nav tik praktiski. Obligāts, lai sekmīgi spēlētu velo-pollo. Veikalos nav plaši izplatīti, jo īsts fiksītis ir paštaisīts fiksītis.

Leave your comment