Vai likt matraci uz grīdas, nevis gultā, ir prātīgi?

matrači internetāVai Tu būtu pārsteigts, ja mēs Tev pateiktu, ka daļa cilvēku ikdienā nemaz neguļ gultā vai uz dīvāna? Pārsteidzoši, vai ne? Tā vietā tiek izmantots matracis, kas novietots uz grīdas. Iespējams, tas tiek darīts, jo nav vēl paspēts nopirkt jaunu gultu, vai arī tā vienkārši ir pierasts. Šāda veida gulēšanai ir gan savas priekšrocības, gan trūkumi, kurus apskatīsim turpinājumā.

            Priekšrocības

  • Viens no galvenajiem ieguvumiem, kuru varam izbaudīt, guļot uz grīdas, ir uzlabota kopējā asinsrite visā ķermenī. Tāpat ir novērots, ka cilvēkiem samazinās kakla un muguras sāpes. Līdzīgus ieguvumus minējuši arī tie, kas guļ bez spilvena. Tāpat cilvēkiem, kas liek savu matraci uz grīdas, ir mazāks skoliozes risks.
  • Tavs ķermenis ir novietots tam atbilstošā pozīcijā. Ja matracis nav pārāk biezs un nenodrošina izteiktu polsterējumu, Tavs ķermenis pielāgosies apstākļiem un uz matraci radītais spiediens izlīdzināsies. Tam notiekot, tiks nodrošināta normāla asinsrite visā ķermenī, muskuļi atslābināsies, un Tu varēsi pilnvērtīgi atpūsties.
  • Gulēšana uz grīdas arī nodrošina vēsāka gaisa cirkulāciju ap Tevi, un naktī ir ieteicams gulēt telpā, kur ir zemāka temperatūra, jo tā novērš sakaršanas un svīšanas iespēju, kā arī rūpējas par Tavu elpošanas sistēmu un asinsriti. Atceries, ka ir iespējams iegādāties arī īpašus matraču modeļus ar gela tehnoloģiju, kas nodrošina vēsumu, lai gulēšana būtu patīkamāka. Šādi matrači internetā pieejami par ļoti labām cenām.

Trūkumi

  • Viens acīmredzams trūkums, kas piemīt gulēšanai uz grīdas ir sevis pakļaušana dažādiem putekļiem, kas uz tās sakrājas. Lai arī, protams, no tā var izvairīties, regulāri veicot tīrīšanu, jārēķinās, ka gulēšana tuvāk grīdai paaugstina veselības problēmu un alerģiju risku.
  • Tā kā netiek nodrošināta pietiekama gaisa cirkulācija, jo matracis atrodas uz grīdas, tajā uzkrājas siltums, sviedri, kā arī var veidoties pelējums.
  • Lai arī vēsums telpā gulēšanas laikā ir vēlams, temperatūra noteikti nedrīkst būt pārāk zema, proti, tāda, kuras rezultātā cilvēks saaukstējas.
  • Cilvēki, kas pieraduši gulēt uz sāniem, neizbaudīs matrača atrašanos uz grīdas, jo šāda pozīcija saistās ar pastiprinātu spiedienu uz pleciem un gurniem. Tā kā zem matrača ir cieta gulta, šis spiediens kļūs vēl izteiktāks.

Leave your comment